torsdag den 18. november 2010

En stemme i Ugandas parlament

Kære kære kære afrovaganzere.


Hermed en lille bøn til jer alle. Mama Rita, der bestyrer skolen, som pengene fra AFROVAGANZA 1 gik til stiller op til parlamentsvalg i Uganda og er blevet opstillet som spidskandidat for sit parti. Hun er en fantastisk kvinde, der kæmper for demokrati og lokalsamfundet (jeg har en gang skrevet om hende her: http://tohvidefyreiafrika.urbanblog.dk/2008/04/01/kaeft-jeg-elsker-at-tage-roeven-paa-afrikanerne/).
Sagen er imidlertid den, at hun mangler penge til sin valgkampagne og det er lige op over (nomineringen er om 10 dage). I bedste Obama-stil beder jeg jer om en mikrodonation. Det drejer sig om ca. $500 og I er 705, så lidt hurtig hovedregning giver lige omkring 5 kroner pr. mand og så har AFROVAGANZA en stemme i det ugandiske parlament og Uganda har e

n lidt lysere fremtid. Cirka.


I kan sende pengene til reg.nr. 9209, kontonr. 4958902064, mærk dem RITA og så sender jeg dem til hende på
fredag. Skal vi sige I sender dem inden klokken 12 fredag? Hun sender selvfølgelig kvitteringer og jeg viser gerne mit kontoudtog. I'm not a crook.


Kh Mikkel


---
UPDATE

I er så vilde! Vi elsker jer! Vi har lige rundet 2000 kr. i indsamlingen til Ritas kampagne og sætter den sidste slutspurt ind nu. Jeg sender pengene fredag eftermiddag, så I kan sagtens nå det.


Rita er i øvrigt meget meget rørt over jeres støtte.

Mikkel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar